Czy koty się kąpie ?

I tak, i nie. Zasadniczo kotów kąpać nie trzeba, i chwała za to, bo to lekka masakra jest :) Koty kąpiemy w niewielu przypadkach, najczęściej np. po kuracji maściami lub gdy się w czymś utaplają. Czyli wówczas, gdy nie poradzą sobie same.
Do kąpieli przeznaczone są specjalne szampony dla kotów. Należy tylko pamiętać, by dobrze je spłukać! Kot przecież myje się swoim własnym języczkiem, więc mogłyby się otruć pozostawionym na sierści detergentem.

Co jeszcze? Otóż większość kotów kąpać się nie znosi. Wogóle nie tolerują jakiegokolwiek kontaktu z wodą.
Moja na przykład tak ma. Kiedyś wpadłam na świetny pomysł, żeby ją wykąpać. Starannie przygotowałam miejsce w kabinie prysznicowej, napełniłam brodzik wodą, przyodziałam kostium kąpielowy i razem z kotem weszliśmy do kabiny. Kot w sekundę znalazł się niestety na moich gołych plecach. Jej 18 pazurów mogłam podziwiać w lustrze jeszcze przez ładnych kilkanaście dni. Więcej razy nie próbowałam jej kąpać – ten raz był mocno przekonujący :D

Ale, niektóre kotki z kolei kąpać się uwielbiają. Kotka mojej siostry na przykład włazi do wanny pełnej wody i się w niej swobodnie, z radością pluska..