Rodzaje kuwet dla kotów

Na początku mojej przygody z kotami byłam przekonana, że kuweta to po prostu kuweta. Znajomi, od których dostałam Frycię nawet w jedną taką mnie zaopatrzyli, tak że nawet nie musiałam chodzić i szukać po sklepach. Ta pierwsza była dosyć mała, kwadratowa i po jakimś czasie kupiliśmy jej większą. W końcu kotki rosną i nawet w swojej „łazience” potrzebują trochę swobody :)

No, ale miało być o kuwetach. Więc kuwety przede wszystkim różnią się między sobą wielkością. I kolorem. Zazwyczaj to taka kwadratowa lub prostokątna miska, otwarta od góry. Piszę o tym otwarciu, bo są również kuwety tzw. dla kotów wstydliwych. Z taką nadbudówką na tej dolnej misie. Kot może sobie wchodzić do środka i nikt go nie podgląda. Trochę dziwaczny pomysł jak na mój rozum, ale.. robi się tylko to co się sprzedaje, więc skoro to jest, tzn. że i musi być popyt na takie dziwadła.

Zasadniczo kuweta musi być odpowiednio duża i stać w miejscu, do którego kot ma swobodny dostęp. Moi znajomi na przykład mieli kilka kotów i zamiast kuwety postawili po prostu ogromną miskę. I koty wcale nie narzekały :)